MED4MEN

Regulamin

REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU WYKONUJĄCEGO DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ

MED4MEN
I. Postanowienia ogólne
§ 1. Podstawa działania
1. MED4MEN jest podmiotem leczniczym działającym na podstawie:
1) obowiązujących przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o
działalności leczniczej;
2) wpisu Podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą – nr
księgi rejestrowej: ……………………..; organ rejestrowy: …………….. ; data wpisu do rejestru:
……………….r.; data rozpoczęcia działalności leczniczej …………… r.
3) regulaminu organizacyjnego.
§ 2. Oznaczenie podmiotu leczniczego
1. Podmiot leczniczy działa pod firmą MED4MEN SP. Z O.O.
2. Siedzibą Podmiotu leczniczego jest Koszalin, ul. Łużycka 46/1 75-113, Koszalin
3. Podmiot leczniczy jest wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej pod numerem NIP 6692567995, REGON 522767074, dalej „Podmiot”.
§ 3. Regulamin
1. Regulamin organizacyjny, dalej „Regulamin”, określa organizację i porządek udzielania
świadczeń zdrowotnych w Podmiocie leczniczym.
2. Regulamin określa w szczególności:
1) cele i zadania Podmiotu leczniczego;
2) strukturę organizacyjną zakładu leczniczego;
3) rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
4) proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym jego przebieg i miejsce udzielania świadczeń;
5) organizację przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania
opłat;
6) prowadzenie dokumentacji w Podmiocie leczniczym;
7) organizację i zadania komórek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz warunki
współdziałania między tymi komórkami;
8) wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej;
9) prawa i obowiązki pacjenta, w tym prawa pacjenta w zakresie składania reklamacji;
10) zasady współpracy z lekarzami;
11) Sposób kierowania jednostką lub komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego
§ 4. Miejsce udzielania świadczeń

1. Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych są pomieszczenia zakładu leczniczego
………………..znajdujące się pod adresem:……………………………………
2. Podmiot leczniczy może świadczyć specjalistyczne usługi zdrowotne na rzecz innych
podmiotów leczniczych zgodnie z zawartymi umowami.
§ 5. Cel
Celem podmiotu jest udzielenie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie działań
służących przywróceniu i poprawie zdrowia oraz innych działań medycznych wynikających z
procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.
§ 6. Zadania
Do zadań Podmiotu leczniczego należy w szczególności:
1. Udzielanie ambulatoryjnych specjalistycznych świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności
– diagnostyka i leczenie w zakresie dziedzin medycznych komórek organizacyjnych;
2. Udzielanie indywidualnych porad i konsultacji;
3. Diagnostyka i poradnictwo;
4. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
5. Prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej;
6. Działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia.
§ 7. Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
1. Podmiot leczniczy wykonuje działalności leczniczą w rodzaju ambulatoryjnych świadczeń
zdrowotnych.
2. Świadczenia zdrowotne udzielane są w zakresie następujących funkcji ochrony zdrowia: 1)
Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne:
a. Medycyna estetyczna
II. Struktura organizacyjna zakładu leczniczego
§ 8. Struktura organizacyjna
Strukturę organizacyjną Podmiotu stanowią komórki organizacyjne mieszczące się w Podmiocie –
Gabinet Diagnostyczno-Zabiegowy.
§ 9. Zakres czynności pracowników i współpracowników
1. Szczegółowy zakres czynności pracownika Podmiotu leczniczego określa umowa o pracę;
umowa współpracy oraz indywidualny zakres czynności pracownika.
2. Szczegółowy zakres czynności współpracownika Podmiotu leczniczego określa umowa o
świadczenie usług, sporządzone w związku z powierzeniem określonych czynności w Podmiocie.
§ 10. Kierowanie Podmiotem oraz współdziałanie wewnątrz Podmiotu
1. Podmiotem kierują i reprezentują na zewnątrz wspólnicy Podmiotu, na podstawie wpisu do
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
2. Komórki organizacyjne Podmiotu oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w
ramach tych komórek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego i
efektywnego funkcjonowania Podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym,
pielęgnacyjnym i administracyjno-gospodarczym
3. Współdziałanie, o którym mowa w ust. 2, odbywa się z poszanowaniem obowiązujących
przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
III. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych oraz organizacja przebiegu procesu
udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat
§ 11. Organizacja świadczeń zdrowotnych
1. Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom
najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
2. W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się:
1) prawa i obowiązki pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów prawa;
2) wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa;
3) zasady wynikające z procedur i standardów postępowania wdrożonego w Podmiocie.;
4) zasady wynikające z obowiązujących standardów medycznych.
3. Podmiot i jego pracownicy zobowiązują się zachować w tajemnicy informację związaną z
pacjentem, a uzyskaną w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
§ 12. Godziny otwarcia
2. Informacje o godzinach otwarcia Podmiotu są umieszczone w miejscach ogólnie dostępnych
dla pacjentów na terenie Podmiotu oraz na stornie internetowej: www.klinikamed4men.pl
3. Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia Podmiotu, w terminie i czasie
wcześniej ustalonym z pracownikiem recepcji w trakcje rejestracji świadczenia.
§ 13. Rejestracja
1. Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej:
1) telefonicznie pod nr: +48 792 909 202
2) mailowo pod adresem: kontakt@klinikamed4men.pl
4) internetowo za pośrednictwem formularza znajdującego się na stronie www.klinikamed4men.pl/
zarejestruj wizytę

2. Pacjent zgłaszając się do Podmiotu w celu uzyskania świadczenia zdrowotnego zobowiązany
jest przy sobie mieć i okazać na wezwanie dokument potwierdzający tożsamość

3. W przypadku pacjentów rejestrujących się on-line wymagane jest podanie imienia i nazwiska,
numeru telefonu, adresu e-mail.
§ 14. Płatności za świadczenia zdrowotne
1. Świadczenia zdrowotne w podmiocie udzielane są odpłatnie w trybie przyjęcia prywatnego.
2. W przypadku świadczenia zdrowotnego odpłatnego pacjent przed rozpoczęciem udzielania
tego świadczenia ma prawo poznać jego cenę.
3. Świadczenia zdrowotne odpłatne są realizowane na podstawie:
a) indywidualnego rozliczenia z pacjentem.
b) W przypadku świadczeń odpłatnych finansowanych indywidualnie pacjent ma możliwość
uregulowania należności za usługę przed jej rozpoczęciem lub po jej zakończeniu.
c) Zapłata za wykonane odpłatne świadczenia zdrowotne jest dokonana wpłatą gotówkową lub
kartą płatniczą za pokwitowaniem (paragon fiskalny) w Rejestracji.d) Na życzenie pacjenta,
każdorazowo za zrealizowanie odpłatnego świadczenia zdrowotnego wystawiany jest rachunek
(Faktura Vat).
4. Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminie uzgodnionym z pacjentem w godzinach
otwarcia Podmiotu.
§ 15. Wysokość opłat za świadczenia
1. Podmiot pobiera opłaty zgodnie z cennikiem w przypadku udzielania świadczenia
zdrowotnego.
2. Wysokość aktualnych opłat określa cennik. Szczegółowe informacje na temat cen można
uzyskać u pracownika recepcji lub przez formularz internetowy pod adresem
www.klinikamed4men.pl/cennik
3. Opłaty są pobierane od pacjentów w następujących przypadkach:
a) za świadczenia medyczne
b) za czynności administracyjne
c) za wydanie wydruku dokumentacji medycznej, zgodnie z odpowiednimi przepisami w tym
zakresie
d)za wydanie wydruku dokumentacji potwierdzonej przez lekarza, do potrzeb ubezpieczeniowych,
zgodnie z odpowiednimi przepisami w tym zakresie
IV. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą

§18. Współpraca z innymi podmiotami
1. W celu zapewnienia prawidłowości leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu
udzielania świadczeń zdrowotnych, Podmiot współdziała z innymi podmiotami wykonującymi
działalność́ leczniczą lub udzielającymi świadczeń́ zdrowotnych na rzecz tych pacjentów.
2. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność́ leczniczą odbywa się z
poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
§ 19. Inne usługi
1. Podmiot leczniczy może wykonywać usługi medyczne na rzecz innych podmiotów
wykonujących działalność leczniczą, publicznych i niepublicznych, na podstawie zawartych
umów, określających rodzaj wykonywanych świadczeń́ zdrowotnych i usług z nimi związanych,
sposób ich realizacji i zasady płatności.
2. Wykonywanie usług medycznych na rzecz innych podmiotów nie może zakłócać porządku
udzielania świadczeń przyjętego wobec pacjentów Podmiotu leczniczego.
§ 20. Sporządzanie dokumentacji
1. Podmiot prowadzi dokumentację dotyczącą organizacji i funkcjonowania Podmiotu.
2.Podmiot prowadzi dokumentacją medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych
oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa.
3. Dokumentacja medyczna prowadzona jest w postaci papierowej lub elektronicznej.
§ 21. Treść dokumentacji medycznej
Dokumentację medyczną w Podmiocie prowadzi się zgodnie z przepisami prawa powszechnie
obowiązującego.
§ 22. Przechowywanie dokumentacji
1. Podmiot prowadzi i przechowuje dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi
przepisami.
2. Dokumentacja medyczna przechowywana jest w pomieszczeniach siedziby Podmiotu.
3. Dokumentacja medyczna pacjenta, któremu Pomiot udzielił świadczenia zdrowotnego, stanowi
własność Podmiotu leczniczego.
§ 23. Udostępnianie dokumentacji medycznej
1. Podmiot udostępnia dokumentację medyczną pacjentom, ich przedstawicielom ustawowym
lub osobom przez nich upoważnionym, a także osobom bliskim oraz innym podmiotom lub
organom uprawnionym na podstawie art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta
i Rzeczniku Praw Pacjenta.
2. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
1) do wglądu w Podmiocie;
2) poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków;
3) poprzez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po
wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w
przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub
zdrowia pacjenta;
4) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
5) na informatycznym nośniku danych.
3. Kopię dokumentacji medycznej udostępnia się na wniosek o wydanie dokumentacji. Podmiot
zobowiązany jest do wydania kopii dokumentacji medycznej bez zbędnej zwłoki, jednakże nie
później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
4. Udostępnianie dokumentacji medycznej następuje w trybie zapewniającym zachowanie
poufności i ochrony danych osobowych.
5. Dokumentacja medyczna udostępniana jest pacjentom lub osobom przez nich pisemnie
upoważnionym do wglądu do dokumentacji medycznej, zgodnie z warunkami określonymi w
ustawie z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
6. Za jedną stronę kopii dokumentacji medycznej opłata nie może przekraczać 0,002 przeciętnego
wynagrodzenia w poprzednim kwartale, począwszy od pierwszego dnia następnego miesiąca po
ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym
Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z 17 grudnia 1998 r.
o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
7. Opłaty nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej pacjentowi albo
jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie i w sposób, o którym
mowa w ust. 5 lub w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o
zdarzeniach medycznych.
§ 24. Przechowywanie informacji i danych osobowych
Zbiory informacji sporządzone i utrwalone na komputerowych nośnikach informacji prowadzone
są z zachowaniem selektywności dostępu do zbioru informacji, w sposób uniemożliwiający
dostęp osobom nieuprawnionym oraz zapewniający ochronę przed zniszczeniem i utratą.
§ 25. Reklamacje i zażalenia
1. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych w
Podmiocie, ma prawo do złożenia reklamacji.
2. Reklamacje składa się w formie pisemnej, ustnej w rejestracji, telefonicznie lub na adres
mailowy: kontakt@klinikamed4men.pl
3. Odpowiedź na reklamację jest udzielana listownie lub mailowo w terminie 14 dni roboczych od
dnia złożenia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. W sprawach zawiłych lub w przypadkach wymagających podjęcia czynności wyjaśniających
albo skierowania wystąpienia do innych jednostek lub instytucji odpowiedź na reklamację
powinna być udzielona w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia reklamacji. W wyjątkowych
przypadkach termin ten może być przedłużony na okres do 2 miesięcy.
5. Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do złożenia skargi/
zażalenia na zachowanie lub czynności personelu Podmiotu. Skargi/zażalenia przyjmowane są
codziennie w godzinach 14:00 – 15:00 pod numerem telefonu : +48 792 909 202
§ 26. Zakazy dotyczące osób wykonujących zawody medyczne
1. Osobom wykonującym zawody medyczne nie wolno:
1) przyjmować przedstawicieli handlowych firm farmaceutycznych bez uprzedniej zgody
kierownictwa Podmiotu;
2) przekazywać jakichkolwiek danych pacjentów do podmiotów lub osób trzecich
niewspółpracujących z Podmiotem.
VIII. Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego
§ 27. Kierowanie Podmiotem leczniczym
Kierowanie Podmiotem leczniczym należy do kompetencji wspólników MED4MEN SP. Z O.O.
IX. Postanowienia końcowe
§ 28. Postanowienia końcowe
1.Regulamin organizacyjny ustalają wspólnicy Satis sp. z o.o.
2. W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają odrębne
przepisy.
3. Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go, na
wniosek pacjenta, w Rejestracji, a także na stronie http://www.klinikamed4men.pl
4. Postanowienia regulaminu zostają podane do wiadomości wszystkich zatrudnionych w Satis
5. Regulamin w obecnym brzmieniu wchodzi w życie z dniem ……………….